Start  >  Blog
> 1. februar 2009

Foregående    Index    Dette tema

Forårsfornemmelser i London Søndag, 01.02.09

Jeg har ellers altid sagt at jeg ikke kunne tage på ferie i januar, på grund af årsregnskaber og diverse generalforsamlinger, men da jeg i 2006 var med Klaris på Aconcagua viste det sig, at det hele ikke ramlede sammen alligevel. Og da jeg sidste år tog på en forlænget weekend til San Francisco i den sidste weekend i januar, viste det sig, at jeg faktisk havde det rigtig godt med at komme væk et par dage, for aldrig havde jeg stresset af og slappet af så godt som på den tur. Jeg havde regnskaberne overstået og kunne her slappe af inden jeg skulle i gang med bjergklubbens generalforsamling. Belært af disse erfaringer besluttede jeg mig med blot en uges varsel at gentage succes'en, da jeg her i går morges tog flyet til London for at nyde livet et par dage. Ankomst Heathrow halv ni om morgenen, og en time senere trissede jeg rundt omkring Hammersmith og nød en kop morgenkaffe. Solen skinnede fra en næsten skyfri himmel, og trods en kold vind fra øst var der nu en smule forår i luften. Man siger at vi danskere er de første til at nyde foråret, idet det mindste solstrejf kan få danskere til at opsøge en solbeskinnet plet i læ og udstille vinterhvide overarme. Men englænderne slår nu dette med flere længder, for det var ikke få, jeg så promenere gaderne i shorts, vel at mærke ikke løbere, men ganske almindelige fodgængere. Der var en behagelig afslappet stemning, og det var en god fornemmelse, som end ikke sporarbejde og nedlukning af Hammersmith & City undergrundsbanen kunne ændre på. En slapper på hotelværelset senere skulle jeg ud og besøge en af mine gamle venner, som jeg også havde besøgt sidste gang jeg var i London. Var inviteret til middag, men det kom nu ikke bag på mig at vi begyndte med desserten! Her til morgen var jeg så tidligt oppe og havde knap nok sat tænderne i en lækker gang bacon & egg før jeg fik endnu et interessant bekendtskab, en tidligere rugbyspiller, som nu ernærede sig med tv-produktion, og som lige havde tid et par timer her denne morgen inden han skulle videre i dagens program. Det var et par rigtig dejlige timer, men desværre alt for lidt, og jeg vil da håbe på at vi snart kan ses igen, så vi kan snakke videre om mulighederne omkring Fort Williams.

Tower Bridge ved midnatstide i januar.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.