Start  >  Blog
> 7. september 2011

Foregående    Index    Dette tema

Farvel til Rocky Mountain - og Rocky Mountains! Onsdag, 07.09.11

Onsdag 07.09.11 - Farvel til Rocky Mountain - og Rocky Mountains!
Vi var nu kommet hele vejen rundt om Wyoming og opsøgt oplevelser i Colorado, Utah, Idaho, Montana, South Dakota, Nebraska og naturligvis Wyoming. Og nu var vi så tilbage i Colorado og havde kun en lille halv dags kørsel til Denver, hvor vi skulle aflevere bilen igen. Men vi havde stadig et par dage at gøre godt med, og dem ville vi så bruge på Rocky Mountain National Park, som vi jo bevidst var kørt udenom da vi var kørt mod nordvest fra Denver. Vi forlod Nebraska og det flade forland, og kørte op i bjergene igen. Kravlede op over et stejlt pas, og trillede ned i dalen på den modsatte side. Her lå Estes Park, og vi fandt hurtigt ud af, at dette sted var en smule halvmondænt, takket være den forholdsvis korte afstand til Denver og beliggende lige under indgangen til nationalparken. Det var naturligt at denne position ville tiltrække velhavere, og vi tog også de sidste nætter på et ikke helt ringe lodge. Desværre var vejret ikke rigtigt med os længere. Nu havde vi ellers haft fint vejr på hele turen i USA, bortset fra det par dage i Grand Teton, men nu var det tungt og overskyet, med regnvejr i varierende mængder. Dagen i går havde vi sat af til at besøge nationalparken, men med silende regn blev det så som så med udsigten. Vi kørte op til Bear Lake, og havde herfra planlagt at vandre op over Dream Lake og Emerald Lake til Lake Haiyaha højere oppe, men det disede vejr og den silende regn gjorde, at vi ikke fik så meget udbytte af turen som vi ellers kunne have haft. Og planerne om at besøge en sidste top højere oppe blev også skrinlagt på ubestemt tid. Måske jeg heller ikke var så ærgerrig efter mere Rocky Mountain her, da jeg jo tidligere havde tilbragt flere uger i mere imposante dele af Rocky Mountains, og nu tilmed lige havde haft de grandiose oplevelser i Yellowstone. Så efter at have stået en stund og sludret ved bredden af Emerald Lake vendte vi om og trillede tilbage til Estes Park for en god flaske Chardonnay. Jeg fik dog lidt mere ud af Estes Park inden vi kørte derfra, for her til morgen tog jeg ud på en løbetur på Lake Estes Trail, om ikke andet, så dog for at få afviklet en løbetur heroppe i bjergene inden vi skulle flyve hjemover dagen efter.

Dream Lake, Rocky Mountain National Park.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.