Start  >  Blog
> 26. maj 2014

Foregående    Index    Dette tema

Turbulens over Frankfurt Mandag, 26.05.14

Her i påsken var jeg jo en tur i Berlin, men selv om jeg havde godt udbytte af denne er Tyskland jo ikke bare gjort ved at tage en tur til Berlin. Jeg har jo andre venner i Tyskland end Heiko, og jeg vidste, at Andy nede fra Dresden også havde lyst til at få et besøg af mig. Ganske vist havde han også været i Berlin i løbet af påsken, men som han plejer, havde han også denne gang boet hos en ven i Neukölln og ikke hos Heiko, sådan som jeg plejede at gøre det. Men denne gang skulle jeg så til Dresden, og da jeg kunne få mere ud af dagen ved at flyve derned og ikke bruge hele dagen på at tage toget havde jeg straks fra morgenstunden taget ind til fitness træning ved Vesterport og var vendt tilbage ved middagstid for en gang frokost inden jeg pakkede det sidste og ud på eftermiddagen tog tog og metro ud til Kastrup. Alt så ud til at gå efter planen, og der var ingen problemer med at checke ind. Men først placeret i flyet kunne kaptajnen meddele, at vi havde fået en noget senere slot-tid end tiltænkt, så vi måtte altså lige vente en snes minutter ved gaten inden vi kunne få lov til at rulle ud. Årsagen til dette var, at der var et kraftigt regnvejr, der var i færd med at passere Frankfurt, så derfor ville de ikke lige sende os ned før vejret var bedre. Men så galt så det dog ikke ud til være da vi kom til Frankfurt, omend der var bølger af heftig turbulens under indflyvningen til Frankfurt. Men i det mindste regnede det da ikke. Til gengæld var vi noget forsinkede da vi kom til Frankfurt, og allerede da jeg kom ud af flyet og skulle finde vej gennem terminalen kunne jeg høre speakerstemmen i lufthavnen melde om sidste udkald til Dresden, og man skulle straks begive sig til gaten. Hvilket jeg så også gjorde. Der var dog ikke mange, som skulle med flyet til Dresden, det var kun halvt fyldt, og jeg fik den gode plads ved nødudgangen, så jeg kunne rigtigt strække benene. Og i modsætning til SAS kunne jeg til min store overraskelse få et glas vin til mine chips, og det sågar uden at skulle betale ekstra! Det kunne SAS godt lære lidt af, for flyveturen til Dresden var jo bare en simpel indenrigsrejse, og ikke engang en udenrigs!

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.