Start  >  Blog
> 17. april 2015

Foregående    Index    Dette tema

Med Erik Solc til Sankt Helene Fredag, 17.04.15

Det plejer jo ellers normalt at være mig, som rejser ud for at besøge mine venner, idet det er begrænset hvor meget plads jeg har hjemme i lejligheden. Specielt nu hvor jeg har fået et nyt skrivebord fra min mors lejlighed, der blev tømt forrige måned, og tilmed har tre store kasser stående med de af hendes effekter, der tilfaldt mig. Men alligevel tilbød jeg min gode ven Erik fra Prag at han sagtens kunne sove hos mig da han fik mulighed for at komme til København her i denne weekend. Jeg skulle såmænd nok sørge for tag over hovedet og en seng at sove i, men mere korrekt var det dog, at det ikke nødvendigvis ville ske i min lejlighed. Jeg huskede jo stadig det udmærkede feriecenter Sankt Helene i Godhavn nær Tisvildeleje, som jeg har overnattet i fire-fem gange tidligere, og som jeg siden da altid havde haft in mind hvis jeg fik besøgende fra udlandet, og det var også en mulighed jeg ville benytte mig af denne gang. Så da Erik havde meldt sin ankomst ringede jeg straks op til Helene for at høre om jeg kunne booke en af deres ferielejligheder. Og det kunne godt lade sig gøre, omend de store lejligheder med eget køkken og terrasse ikke var til rådighed i denne weekend, så vi måtte nøjes med en af de mindre. Men bortset fra køkkenet og terrassen var der også her de gode senge oppe på hemsen, og bademulighed var der selvfølgelig også. Køkken var der godt nok ikke noget af, men der var dog en el-kedel, og med de to krus der også var til rådighed kunne man trods alt stadig lave en kande the - eller kaffe hvis man havde nescafe med. Hvilket vi dog ikke havde. Ved at det var Erik der kom på besøg hos mig og ikke omvendt betød det også, at jeg ikke behøvede bruge mine dyrebare feriedage, som jeg ikke havde flere af i dette ferieår. Så jeg skulle nødvendigvis til fitness gennem Springbræt her til morgen, så derefter tog jeg direkte til Hovedbanen for at hente Erik, der kom med toget fra Flensburg, hvor han havde besøgt vores fælles ven Thomas. Tog hjem til mig, hvor vi fik en hurtig frokost inden jeg hankede op i de to rygsække jeg havde pakket i forvejen, og derefter vendte tilbage til Svanemøllen og derfra tog toget til Godhavn via Hillerød. Og det var rart at vende tilbage til Sankt Helene. Damen i receptionen kunne godt huske at jeg havde været her før, for det var allerede tilskrevet mig som note. Og Erik kunne straks lide stedet, så jeg så frem til at få et par hyggelige dage med ham her på stedet. Aftensmaden tog vi dog ikke på centret, men på det lokale italienske restaurant Café Maya. Som godt nok ikke var billig, men vinen var i det mindste god!

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.