Start  >  Blog
> 14. maj 2015

Foregående    Index    Dette tema

Athen - hjemsted for brydning Torsdag, 14.05.15

Jeg var forrige sommer blevet udfordret til brydning af en fyr ved navn Nikos, men Athen lød dengang til at være lidt udenfor min aktionsradius. Men han virkede som en flink fyr at snakke med, så det gjorde vi. Og da jeg fandt ud af, at SAS havde direkte fly til Athen endte det selvfølgelig med, at jeg måtte til Athen for at bryde med ham. Så i morges fløj jeg derfor til Athen. Imidlertid havde SAS indført nye fuldautomatiske bagageindcheckningsautomater, med det resultat at min rygsæk pludselig kørte hen ad bagagebåndet mens jeg stadig stod med bagagemærket i hånden og så min rygsæk forsvinde til mulig evig fortabelse. Nå, men i det mindste virkede min mobil i Grækenland, så fremme i Athen gav jeg besked til Nikos om at jeg blev forsinket. Men han kunne så fortælle mig, at jeg lige skulle holde udkig efter en stor fyr, som ville ankomme fra Wien en time efter mig, og som også skulle bo hos ham. Og denne østriger løb jeg på netop som jeg kom fra afdelingen for manglende bagage. Så kunne vi jo følges i bussen fra lufthavnen til Syntagma og dele en taxa det sidste stykke vej til Nikos' lejlighed.
Det var tilsyneladende rygtedes at Nikos havde besøg fra udlandet. For Nikos var tydeligt nok en velkendt bryder blandt brydere i Athen, og efter jeg havde kundgjort at jeg ville besøge Nikos røg jeg nærmest ind i en storm af tilbud fra andre fyre fra Athen, som også gerne ville bryde med mig. At jeg skulle være så attraktiv at bryde med var helt udenfor min fatteevne, jeg har jo slet ikke så meget erfaring som de rigtige brydere. Jeg nævnte det for Nikos, og han bekræftede blot, at der var mange som gerne ville bryde med mig. Jeg havde regnet med, at jeg skulle bryde med Nikos hver dag jeg var der, og derudover kunne jeg vel bryde med en fyr mere hver dag. Så jeg havde regnet med, at jeg kunne bryde med op til fem fyre i alt på de knap fire dage jeg skulle være i Athen. Men da jeg havde ti fyre på min liste holdt jeg op med at føre listen. Jeg havde forlods aftalt med en musclechris80 at jeg skulle bryde med ham samme eftermiddag, men da min rygsæk med alt mit brydetøj øjensynligt stadig lå i København måtte jeg hellere melde pas. En mulighed, som østrigeren naturligvis straks udnyttede. Til gengæld fik jeg lejlighed til at bryde med østrigeren dagen efter. Og musclechris satte jeg på en ny liste over fyre jeg ville bryde med når jeg kom til Athen igen. For allerede nu havde jeg kraftigt på fornemmelsen af, at jeg måtte tilbage til Athen. For der var alt for mange muligheder her til blot tre en halv dags ophold.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.