Start  >  Blog
> 7. januar 2018

Foregående    Index    Dette tema

Nye ferieplaner for det nye år Søndag, 07.01.18

Som nævnt i min foregående blog gik mine tanker jo på hvad jeg skulle have af aktiviteter her i 2018, indtil den store bunke regninger, der markerede begyndelsen af året, slog mig lidt ud af kurs. Men det har jeg fået nogenlunde styr på nu, så nu kan jeg gå tilbage til den noget mere morsomme opgave, nemlig at finde ud af hvad jeg skal bruge mine begrænsede feriedage og endnu mere begrænsede økonomiske ressourcer på. I første omgang besluttede jeg, at jeg (primært af økonomiske årsager) nok ikke skal påregne at kunne bryde i januar måned og derved droppe planen om at bryde hver måned. Så det bliver nok først i februar jeg tager til Berlin igen. Dernæst skulle jeg se om jeg kunne få en billig billet med SAS til Newark i august. Forrige år var det lykkedes mig at få en billet til halv pris ved at bestille den ved årsskiftet, og det ser ud til at jeg også i år kan få billetten til den samme lave pris. Så med januar rejsefri, februar brydning i Berlin og august/september til Delta var det jo bare at se hvordan mine andre ideer kunne placeres ind, alt dog under hensyn til de økonomiske muligheder. Jeg vil jo gerne have mulighed for at bryde i hver måned på nær januar og vil også gerne have lidt mere bondageaktivitet end Delta. Jeg havde jo på min blog på MeetFighters beklaget mig over, at jeg jo ikke kan rejse så meget til brydning når jeg også skal betale hoteludgifter. Det havde tilsyneladende givet pote, idet en fyr i Woking skrev til mig at jeg godt kunne bo hos ham og bryde, og det kunne godt være i påsken, således at jeg heller ikke skulle bruge feriedage. Og da jeg skal bruge mine bonuspoints hos British Airways inden udgangen af februar er jeg temmelig sikker på at marts vil byde på endnu en tur til London. Forrige år havde jeg jo planlagt at besøge og bryde med Alain i Paris, og havde også købt billetten, men måtte så aflyse den tur på grund af strejker i Frankrig. Jeg har dog erfaret at invitationen stadig er gældende, så derfor arbejder jeg mod at besøge Paris i april, så hvis det kan falde på plads vil der være rig udsigt til at bryde i Paris, for da jeg havde planlagt at skulle af sted forrige år var der syv andre fyre, der også gerne ville bryde med mig i Paris! Så må det også være tid til lidt bondage, da jeg så næppe vil have haft mulighed for det siden februar, hvor jeg med lidt held har kunnet få en tur i kellergummis oppustelige gummi sleepsack i Berlin. Så traditionen tro påregner jeg, at jeg i maj vil besøge Andy i Dresden til hans fødselsdag sidst på måneden - og med lidt held også kan bryde med Bennyfighter og horti der igen, måske også med Nature_boy. Hvilket så også vil betyde at der ikke vil være penge til at deltage i Einsteiger's internationale brydecamp i Lindow. Juni ser så ud til at falde lidt udenfor de sædvanlige ture, da jeg p.t. hverken har planlagt brydning eller bondage i den måned. Derimod håber jeg at kunne besøge min gamle klatrekammerat Christoph i München og gøre et forsøg på at bestige et af bjergene i Sydbayern. Men lur mig om jeg ikke også kan finde nogen at bryde med når jeg er i München. Juli havde jeg egentlig også forestillet mig skulle være en rejsefri måned, dels for at skabe bare en lille smule luft i budgettet og dels skabe luft i kalenderen hvis der skulle komme andre brydere her til landet i løbet af sommeren. Men netop i går chattede jeg med BearRoma, en stor bryder som jeg i flere år havde haft lyst til at bryde med indtil han flyttede til Madrid. Men i går fortalte han mig, at han agter sig tilbage til Rom den kommende sommer, så hvis jeg kunne komme til Rom vil han betale hotelregningen. Og der er et tilbud jeg bestemt vil overveje nærmere. Derefter er det så tid til at tænke på Delta, men inden da har jeg mulighed for at tilbringe en uges tid igen med Fernando. Han besøgte mig jo i 2016, hvor jeg tog ham rundt i nabolaget, og han kunne godt tænke sig at jeg besøgte ham i Galicien i august hvor han har sommerferie i uge 32-33-34. Fernando har allerede foreslået at vi kunne have lidt bondage sammen med Anoar, en af hans venner, og jeg har chattet med lucha41 om at jeg kan bryde med ham når jeg alligevel er i Vigo. I givet fald skal det være først på måneden, da jeg regner med at flyve til Newark mandag den 27. august. De næste to uger vil så stå i Delta's tegn, så derved vil jeg jo få rigeligt med bondage i september. Jeg vil dog have næsten en uge i New Jersey efter Delta, og hvis det hele passer sammen kunne jeg godt tænke mig at bruge nogle af disse dage på en ekstraferie i Michigan, nu jeg i forvejen er på den anden side af Atlanten. For i Lansing, Michigans hovedstad, kan jeg både bryde med wantowrsl og michiganheel, og måske også besøge tickletim igen - og ham har jeg ikke set siden 2011. Derefter må det vel være nok med rejseplaner så jeg kan stikke penge til side til det forventede regningshelvede i januar 2019. Men dog skal jeg til december gøre plads til mit årlige julebesøg i Dresden.
Det kan så lyde som alt for mange aktiviteter, som jeg nok hverken vil have penge eller tid til, men jeg har altid ment at det var godt med en bruttoplan som jeg kan stile efter - og luge ud i når mulighederne viser sig mere begrænsede end jeg kunne ønske mig. Og trods de mange aktiviteter har der ikke været plads til et besøg hos bryderen Glosman i Bristol hvorfra vi skulle tage til Abergavenny i Sydwales og vandre, og heller ikke en genopliven af de mange besøg jeg tidligere havde hos slave4bd i Milano. Men jeg tror nu ikke jeg kan gøre dette meget bedre, så må fremtiden vise hvad der kan blive muligt.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.