Navigation:    
Start  >  Blog 
> 16. april 2021
 
Foregående    Index    Dette tema 

  Bring trækker langhalm igen Fredag, 16.04.21

I forrige måned brokkede jeg mig over at mange elektriske apparater i dag ikke længere er konstrueret med genbrug for øje. Belyst med et aktuelt tilfælde hvor jeg kunne have min foregående shaver i drift i 26 år fordi jeg bare kunne skifte batterierne når de var slidt op, selv om jeg brugte genopladelige batterier. Men selv om genopladelige batterier er ganske fornuftige er de jo ikke den hellige gral, for selv de skal skiftes ud hvert femte-sjette år. Men det kan ikke lade sig gøre på de moderne apparater, for selv om batterierne er genopladelige lever de ikke evigt, med den konsekvens at efter fem-seks år skal hele apparatet udskiftes fordi det genopladelige batteri er bygget ind i apparatet og derfor ikke kan skiftes. Så efter blot fem-seks år måtte jeg sige farvel til min relativt nye shaver fordi jeg efterhånden skulle lade batteriet op en syv-otte gange for at kunne gennemføre en barbering. Det er så hvad det er, men i disse coronatider giver det yderligere problemer. For normalt ville jeg bare kunne skifte batteriet, men nu skulle jeg skifte hele apparatet, men hvad gør man når alle forretninger er lukket ned på grund af corona? Umiddelbart troede jeg at jeg kunne bruge forretningens click-and-collect service, men det kunne ikke lade sig gøre da deres hjemmeside henviste til et link som ikke var synligt på siden. Og da jeg ikke ønskede at lægge beslag på Martins hjælpsomhed mere end nødvendigt (han køber i forvejen ind for mig en gang om ugen) besluttede jeg at ofre de ekstra 69 kroner på at få shaveren sendt til mig. Men virkede det? Næh, for pakken skulle bringes ud med transportfirmaet Bring, og dem havde jeg i forvejen dårlige erfaringer med fra nytår, hvor jeg skulle have leveret min nye latex sleepsack og skulle gå tre gange til kiosken før jeg fik pakken udleveret. Jeg skulle også gå tre gange denne gang, men det fik jeg ikke nogen pakke ud af. Og da jeg reklamerede forsendelsen fik jeg melding tilbage om at min pakke var leveret et andet sted, tre gange så langt væk. Men der havde de heller ikke pakken, så enden på det hele blev at jeg afbestilte pakken og lod alligevel Martin om at købe shaveren til mig næste gang han skulle i El-Giganten. For ham stoler jeg mere på - og min frisure er ikke blevet pænere af at skulle vente yderligere en måned mere.

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.