Start  >  Blog
> 13. april 2023

Foregående    Index    Dette tema

DSB reagerer før jeg indmelder problemet Torsdag, 13.04.23

Med en times forsinkelse kom jeg så til Ganløse, uden min rygsæk og de lækkerier vi alle skulle have nydt, og frokostbordet var knap færdig med silden da jeg kom, og efter en sild og en snaps var jeg på omgangshøjde med de andre. Så det blev en hyggelig lang eftermiddag, og jeg havde trods alt gjort mit til i første omgang at forhindre madspild; der var i hvert fald ingen der var gået sulten fra bordet. Jeg vidste ikke præcis hvornår jeg kunne komme med bussen fra Ganløse, men da jeg ved halvottetiden hørte fra Morten at han måtte se at komme hjemover tænkte jeg, at han nok også skulle med bussen, så jeg tog hastig afsked så jeg kunne nå den samme bus. Mens jeg ventede ved stoppestedet var der en 4-5 andre fra Esbens påskefrokost, der også skulle med bussen, og en af dem var en ung fyr ved navn Jeppe. Han fortalte at han lige fra første gang, flere år tilbage, havde bemærket mig på grund af mit optimistiske tøj, og at jeg ofte var mødt op i tights, hvilket jeg jo kun kunne bifalde. Denne dag havde jeg dog blot mine gule bukser på, da jeg mente at gul jo var påskens farve. Vi fortsatte snakken i toget indtil han stod af i Herlev, da han jo boede sammen med Morten og Kir (Kirsten?). Jeppe var tilsyneladende glad for at det endelig var lykkedes ham at få en snak med mig, da han ellers normalt er temmelig tilbageholdende og introvert - men det lod han da ikke til at være denne dag. Potentielt set kunne det være hyggeligt at han kom på besøg en dag, for han var kun 18 år gammel og kender nok ikke så meget til mine foregående eskapader i bjergene. Nå, men det var mørkt da jeg kom hjem, og så måtte jeg lige checke mailen. Der var ikke kommet mange mails ud over det sædvanlige vred af spam-mails, som jeg selvfølgelig slettede uåbnede. Dagen efter måtte jeg hellere fremlyse min rygsæk, som jo havde taget rejsen til Frederikssund i ensom majestæt, og da jeg sendte den ind så jeg tilfældigvis at afsenderadressen på bekræftelsen var fra et .eu-domæne, som jeg kunne genkende fra det vred af spam-mails jeg havde slettet dagen før. Et dyk ned i den elektroniske papirkurv viste at der var sammenfald mellem de to adresser. Så faktisk havde DSB allerede indrapporteret min rygsæk til deres Hittegodskontor og sendt en mail til mig kl. 11.22, hvilket var længe før jeg var nået frem til Ganløse - hvor så end de havde min mailadresse fra! Og i går var jeg så på Hittegodskontoret på Hovedbanen for at blive genforenet med min rygsæk!

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.