Start  >  Nyheder  > 29. august 2021

Uploaded 29-08-2021

Seneste nyheder:

29. august 2021 Bjergbestigning, løb og bondage med Paul
  I begyndelsen af 10'erne havde jeg en rigtigt tæt venskab med Paul Crouch-Chivers fra Australien. Han var ex-pat fra England og uddannet læge fra et universitet der, og efter endt uddannelse tog han job som praktiserende læge i omegnen af Perth i Vestaustralien. Efterfølgende arbejdede han også som læge på en minevirksomhed i Papua New Guinea men flyttede nogle år senere tilbage til Australien.
Jeg mødte Paul i 2011 i forbindelse med vores deltagelse i Gay Games i Köln da han var 62 år gammel, og forinden havde vi chattet en del sammen på Recon, hvorunder jeg havde lært han at kende som mere end bare en positiv person, da han var den første jeg havde mødt, som havde de samme tre hovedinteresser som mig selv, nemlig bjergbestigning, løb og bondage. Og da han ikke var tilfreds med det hotel han var blevet anbefalet i havnen i Köln havde jeg tilbudt ham at han bare kunne få en plads på det hotel jeg havde, da jeg her havde booket et dobbeltværelse for den uge.
Paul var i Köln for at deltage i 10km-løbet og marathon'en mens jeg var mere tilbageholdende og nøjedes med at deltage i 5km-løbet og halvmarathonen. Egentlig ville jeg også have været med på 10'eren som jeg også havde været det ved World Outgames i København året før, men da den blev afviklet samme dato som 5'eren kunne det ikke lade sig gøre. Efter Gay Games i Köln fortsatte vi med en lille uges ferie hvor jeg viste ham rundt i Schweiz, hvorunder vi besteg Niesen fra Spiez ad normalvejen fra øst og Unterrothorn fra Zermatt ad Ritzengrat. Dermed havde vi også fået besteget et par gode bjerge og bondagen klarede vi på hotelværelset.
I 2011 var vi sammen igen, og denne gang var det primært Schweiz der trak da han ville kaste et nærmere blik på Eigers nordvæg mens vi gentog mine gamle traveture fra Interlaken over Faulhorn og Grindelwald til Lauterbrunnental. Denne gang havde vi lejet en ferielejlighed i Habkern ovenfor Interlaken, og her fik vi også besøg af min gode kammerat Dario fra Milano, således at Paul havde to bondagees at kunne more sig med.
Året efter var det Paul der var vært, for denne gang skulle jeg rejse hele vejen til Brisbane i Australien for at besøge ham i sit hus, og det blev til fire gode uger down under. For der var langt til Australien, så langt at jeg ikke bare måtte have én natflyvning, men faktisk to natflyvninger før jeg var fremme i Brisbane.
Også her skulle vi selvfølgelig også udforske vore tre fælles aktiviteter som vi havde gjort det i Tyskland og Schweiz. Paul boede i et klassisk hus på en enorm grund for enden af en blind vej, så der var masser af plads til at jeg kunne blive bundet ned ude i hans have, omend det også var inde i huset eller den tidligere garage at bondagen fandt sted. Og da det var et landligt område han boede i udenfor Laidley foretog vi også mange spændende løbeture i nabolaget, ligesom vi også kørte til Sydney for at løbe det berømte Sydney Marathon. Og denne gang løb jeg også med på den lange rute.
Vi manglede så kun bjergbestigningen, og her havde jeg tænkt på om vi kunne tage til Mount Kosciuszko, der er Australiens højeste bjerg, men Paul mente der ikke var meget sport over det, da det blot var en let, omend temmelig lang, vandretur, der ikke havde særlig meget bjerg over sig. I stedet foreslog at vi skulle bestige Mount Warning, der ganske vist ikke var så høj som Mount Kosciuszko men havde mere karakter som et rigtig bjerg, og han var sikker på at det ville tiltale mig. Og det bjerg lå lige på tilbagevejen fra Sydney.