Start  >  Blog
> 7. september 2010

Foregående    Index    Dette tema

Over Atlanten på Business Class Tirsdag, 07.09.10

Jeg plejer at tage til USA en gang om året, og i år blev det en tur til østkysten, som jeg ellers ikke havde besøgt siden mit første besøg i USA tilbage i 1998. Dengang var målet en forlænget weekend i New York, og denne gang er planen små to uger i Boston - dvs. ikke bare to uger i Boston, men mere to uger med Boston som udgangspunkt for forskellige aktiviteter og ture. Over nettet har jeg mødt tre fyre, som jeg regner med at kunne hygge mig sammen med, og med den ene er jeg jo nærmest garanteret at kunne komme ud og se nærmere på White Mountains oppe i New Hampshire. Men nu skulle jeg jo i første omgang se at komme over dammen, og allerede ved check-in så der ud til at være problemer i farvandet. Mit fly på første strækning fra Kastrup til Washington D.C. var overbooket, så jeg skulle over til en særlig pult, som håndterede os tre 'uheldige'. De indbildte problemer skulle dog snart ændre sig til det gode. Jeg blev omdirigeret fra D.C. til Newark, og fik en anden forbindelse derfra, med det resultat at jeg var halvanden tidligere fremme i Boston end planlagt. Men derudover blev jeg opgraderet fra Economy til Business. Så gjorde det jo ikke noget, at jeg var taget tidligere i lufthavnen end normalt, for efter at være kommet hurtigt gennem Fast Tracks security kunne jeg bruge halvanden time i loungen. Få en ekstra forsinket morgenmad, læse den seneste avis, samt, ikke mindst, få et veltiltrængt bad, som jeg ikke havde haft tid til dagen før, og få vasket de sidste splinter af kroppen efter gårsdagens brændehugning. Efter bad var der lige tid til at slappe af med et glas Chardonnay inden boarding. I den brede lænestol med masser af benplads fløj tiden (og flyet), og snart var vi på vej sydover over Canada. I Newark omstigning til Continentals maskine til Boston, og fra Logan lufthavnen med den gratis bus til nærmeste station, og med to lokaltog og fem minutters gang nåede jeg frem til hotellet, hvor jeg skulle tilbringe de næste dage. Det var ganske vist en lang rejse, men jeg må sige, at jeg ikke erindrer at have haft en så smertefri og afslappet tur til USA. Efter en solid (!) aftensmad på en japansk restaurant rundt om hjørnet var det sengetid ved titiden - hvilket trods alt var kl. 04 dansk tid! Jeg tror næppe jeg nogensinde flyver til USA på Business Class for egen regning, men SAS har trods alt gjort hvad de kunne for at give mig en god start på turen. Og som ekstra kompensation fik jeg en voucher på 400 € til senere brug, som undskyldning for ulejligheden. Nej, jeg klager bestemt ikke!

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.