Start  >  Blog
> 19. december 2014

Foregående    Index    Dette tema

Nyheder om Unheilig ved Dresdner Weihnachtsmarkt Fredag, 19.12.14

For et par dage siden kom jeg til Dresden, på min årlige inspektion af julemarkedet på Striezelmarkt. I lighed med forrige gang jeg var i Dresden havde jeg taget flyet ned via Frankfurt, omend der denne gang var lidt rod i maskineriet i Kastrup. For da jeg var kommet ind i transithallen var der allerede udkald til Frankfurt, og da jeg endnu ikke var nået frem til afgangstavlen tænkte jeg, at jeg hellere måtte trisse ned til Finger B, for selv om Lufthansa er en ofte set airline i Kastrup var det vel begrænset hvor mange afgange de havde til Frankfurt denne morgen. Og ganske rigtigt viste det sig at det var mit fly, som uvist af hvilke årsager skulle flyve et kvarter tidligere. Så jeg gik direkte om bord, der kom kun en fyr mere efter mig og så var boarding complete. Men hastværk er lastværk, for tilsyneladende fik flyet ikke min rygsæk med, så derfor måtte jeg stå i kø i Dresden for at melde den savnet - og fik at vide at rygsækken stadig var i København. Så med trekvarters forsinkelse kom jeg endelig ud i ankomstshallen hvor Andy ventede. Til gengæld blev min rygsæk bragt til døren i Dresden dagen efter.
Samme eftermiddag tog vi sporvognen til Albertplatz hvor vi skulle besøge det første julemarked i den lange af Weihnachtsmärkte, der strakte sig hele vejen til Striezelmarkt og længere endnu. Som altid var det en god oplevelse at bevæge sig rundt på disse julefestlige markeder i vores evige søgen efter den bedste og billigste Glühwein. Kunne man stadig få et krus for 3 Euro - mit Schuß - eller skulle vi hive 3,50 Euro frem? For en sikkerheds skyld måtte vi hellere besøge flere stande for at få den rigtige kvalitet! Men i sporvognen på vej ind til Albertplatz så jeg en plakat om en koncert med Unheilig. Den fyr havde jeg bidt mærke i tidligere på året på RTL hvor han var blevet præsenteret som en af den kommende kunstnere til den tyske udgave af Melodi Grand Prix. Hvem der sidenhen vandt opgaven med at skulle repræsentere Tyskland ved den kommende MGP, som meget apropos netop skulle finde sted i København, fandt jeg aldrig ud af, men det blev i hvert fald ikke Unheilig. Desværre. Nu var det jo kun en præsentationsrunde og derfor ikke de musiknumre der skulle dyste om seernes gunst. Men Unheilig blev præsenteret ved et af hans tidligere numre Ich war geboren um zu leben, og det fandt jeg så godt, at den kunstner nok var værd at stifte nærmere behendtskab med. Men Andy kunne fortælle mig, at manden bag Unheilig, Der Graf netop havde meddelt, at han ville ophøre med projektet Unheilig når hans sidste album Gipfelstürmer var udkommet. Så det var altså en reklame for hans afskedskoncert i Dresden, der var på plakaten.
Youtube: Ich war geboren um zu leben af Unheilig

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.