Navigation:    
Start  >  Blog 
> 24. april 2022
 
Foregående    Index    Dette tema 

  Udfordringer med batterier Søndag, 24.04.22

Ved sengetid fredag aften var det ikke bare migselv som gik i seng, men min mobiltelefon blev også sat til opladnng så den kunne være klar til weekenden. Regnede jeg i hvert fald med, men lørdag morgen fandt jeg ud af at den stadig ladede. Hvilket jeg egentlig syntes var noget underligt noget, for som jeg kunne huske fra specifikationerne burde den være fuldt ladet op efter et par timer, så jeg lod den lade videre, for normalt har jeg ikke så stor brug for en telefon. Men i løbet af eftermiddagen mente jeg at den nu havde fået nok, selv om den stadig ladede, så resten af dagen slap den for ladestikket. Selv om jeg godt nok syntes det var underligt at der slet ikke var lys i telefonen og den overhovedet ikke reagerede når jeg tændte den - den var bare helt død. Så jeg satte den til ladning lørdag nat. og da den her til morgen fortsat ikke viste nogle livstegn kunne jeg vel konkludere at den var død. Heldigvis havde jeg under en oprydning nogle måneder tidligere fundet den brugsvejledning der i sin tid havde fulgt med telefonen, og her kunne jeg læse at produktionsåret var 2008. Hvilket faktisk overraaskede mig, for jeg havde regnet med at den kun var syv-otte år gammel - og ikke tæt på det dobbelte. Og det i disse dage hvor folk skifter telefoner til en nyere (og dyrere!) model som andre skifter underbukser. Men Erik havde sendt mig et link til et firma, som havde alle slags batterier, og måske de også havde et til min bedagede telefon? Og det havde de, så det bestilte jeg med det samme. Og bestilte samtidig to nye batterier til mit digitalkamera, for det batteri jeg havde siddende deri nærmede sig vel også de syv år på bagen. Og en samlet pris på 247,90 kr. incl. forsendelse var vel også okay for sådanne tre specialbatterier. Det lod jo til at fungere ganske godt - indtil jeg skulle betale. For derved skulle jeg bekræfte min identitet via bankens nye identifikationspolitik, som de havde indført for et par måneder tidligere. Og kunne her vælge mellem en SMS kode (som jeg selvfølgelig ikke kunne modtage) og som er den jeg plejer at bruge. Eller med NEM-ID. Så derfor valgte jeg nødtvungent det sidste. Men den kunne kun godkendes med NEM-ID appen, som jeg aldrig har haft og heller ikke ville have kunnet bruge (se ovenstående). Og med denne mulighed kunne man kun bruge NEM-ID som godkendelse - og ikke det nye Mit-ID. Så nu håber jeg firmaet i stedet kan sende mig en regning, som jeg kan betale over min netbank. Nogle gange spænder disse mange nye teknisk-elektroniske løsninger nu ben for hinanden!

Eksterne links på denne side overvåges ikke og garanteres derfor kun på uploadtidspunktet.
Informationer om ændringer samt kommentarer i øvrigt modtages gerne på blog@viaalpina.dk.