Start  >  Bjergbestigning  >  Topliste  > Bestigning af
 Uploaded 23-10-04
Täschhorn

WANNEHORN    2669m
Top nr. Nr. bestigning af denne top Bestigning nr.
   Facts om Wannehorn:
Område:Walliser Alpen, Schweiz
Dato:22. juli 2002
Rute:W-flanken fra Hannigalp (2121m) via SW-passet. Nedstigning samme vej til passet (2620m).
Tid:1½h op, ¼h ned
Vejr:Pænt og solrigt vejr, men temmelig køligt for årstiden.
Makker:Jacob Klaris-Jensen Herunder:
På toppen af Wannehorn med Rhônedalen    i baggrunden den 22.07.02
Andet:Dalen under os for det meste begravet i skyer.
Guide:SAC Walliser Alpen bind 5

På toppen af Wannehorn med Rhonedalen i baggrunden

Sommerferien 2002 tilbragte jeg nok en gang i Randa, og af tre uger havde jeg en enkelt uge med Jacob Klaris. Det var første gang han var her i dalen, og egentlig skulle vi have lavet Oberrothorn først, så han kunne få et overblik over dalen. Regnvejr over Zermatt aflyste dog de planer, så et par dage senere tog vi i stedet til Grächen for at kigge lidt på bjergene ovenfor Hannigalp. Historien var dog næsten ved at gentage sig, for da vi kom op til Grächen var der tyk tåge og småregn. Vi gik derfor på en café for en kop morgenkaffe, men da vi ikke kunne drikke mere kaffe og vejret fortsat var tungt besluttede vi alligevel at punge ud og køre med gondolbanen op til Hannigalp. Hvilket viste sig at være en god idé, for hundrede meter under bjergstationen kom vi op gennem skyerne til en skyfri himmel og solbeskinnede bjerge. Vi kunne næppe tro vore egne øjne og måtte tage en masse billeder af den fantastiske udsigt mod Weisshorn og de andre bjerge på den anden side af dalen. Bestigningen af Wannehorn var ganske ukompliceret, og fine stier førte hele vejen fra stationen til toppen, hvorfra udsigten mod Saastal og Rhonedalen åbnede sig for os. Det var en rigtig god begyndelse på vores første sommeralpebjergtur sammen.

Ruten til toppen af Wannehorn med Rhonedalen i baggrunden Kort over ruten fra Hannigalp til toppen af Wannehorn
Ruten til toppen af Wannehorn med Rhonedalen i baggrunden Kortudsnit (4 x 2,7 km) over ruten fra Hannigalp til toppen af Wannehorn